Så får vi vores cykelsti.
Her på siden er aftaletekst og den pressemeddelelsen i en pdf filer, der ligger på transportministeriets hjemmeside.
Klik på link herunder og se.
Pressemeddelelse.cykelfremme Aftaletekst << Skroler ned for at se Aftaletekst.
Klik evt også på dette link.: 87 millioner til cykelstier i Midt- og Vestjylland | TV MIDTVEST
I dag den 16. februar 2021 offentliggør transportministeriet, hvordan partierne bag finansloven (S, Ø, SF, R, ALT) har besluttet at udmønte de 520 mio. kr., der er afsat til fremme af cyklisme. I den forbindelse er det besluttet at afsætte 16 mio. kr. til en cykelsti mellem Harre og Nautrupvej langs rute 26. I den forbindelse er I velkomne til at benytte nedenstående citat fra mig, eller kontakte mig ved spørgsmål
”Jeg er rigtig glad for, at der er penge fra den finanslovens cykelpulje, som nu kommer til at gå til cykelstiprojektet Harre-Nautrupvej. Nu bliver det lettere at sætte sig på cyklen og nyde Sallings smukke natur på en sikker måde. Senere på året kommer vi til at diskutere meget mere infrastruktur, når regeringen fremlægger en plan for grøn mobilitet og nye vejinvesteringer.”
Om projektet: Cykelsti Harre – Nautrupvej, Rute 26, Skive (16 mio. kr.)
Projektets formål er at øge sikkerheden og trygheden for cyklister, herunder lokale og turister, langs Brovej på strækningen mellem Harre og Nautrupvej, hvorfra der er forbindelse til Glyngøre. Projektet omhandler etableringen af en dobbeltrettet cykelsti mellem Harre og Nautrupvej. Strækningen er i alt ca. 2 kilometer lang. Den lokale hastighedsbegrænsning på Brovej er 90 km/t og med smalle kantbaner, hvilket gør strækningen uegnet til cykeltrafik.
Med venlig hilsen Anne Paulin Medlem af Folketinget (S)
Christiansborg 1240 København K Tlf. +45 3337 5500 Dir. +45 3337 4023
Anne.Paulin@ft.dk www.ft.dk
Vi takker alle.
Gruppen omkring opgaven, takker alle for de fanatiske støtteerklæringer, både fra private og mange forskellige erhverv, alle dem herfra Harrevig-egnen, ja for et meget stort område rundt om os. Det har været en spændene opgave. at være tovholder på dette projekt.
Kontakt personer for spørgsmål vedrørende rute 26 mellem Harre og Nautrup Bakke.
Direktør Destination Limfjorden.
Att.: Kristina Lehmann Schjøtt
Mobil:+45 21490730 Mail.: kls@destinationlimfjorden.dk
www.destinationlimfjorden.dk
—
Toft Care A/S
Direktør. Ejer. Att.: Peter Høyer Toft
Mobil: +45 26252527 Mail.: pt@toft-group.dkSmedevej 1, Harre 7870 Roslev www.toft-care.dk
—
Salling Entreprenørfirma A/S
Salling Kloakservice ApS
Direktør. Ejer.
Att.: Gregers Frederiksen
Mobil +45 30921901 Mail.: Gregers@entr.dk Viumvej 22 7870 Roslev www.salling-entreprenor.dk
“Et godt samfund husker sin fortid, forstår sin nutid og diskuterer sin fremtid! “
Med venlig hilsen
John E. Pedersen
Mail.: john@johnep.dk Direkte tlf. 20 670977
====================
Opfordring til private og firmaer om en støtteerklæring fra jer alle, sendes på mail john@johnep.dk
Lidt information om Rute 26 og et ønske om at få en støtteerklæring fra jer, som skal bruges til det Danske Folketing for at få en cykelsti langs Rute 26.
Hjælp os og jer selv med en støtteerklæring.
Til alle jer der færdes på Rute 26
Vi søger jeres hjælp til at få lavet en cykelsti langs Rute 26 fra Harre og til Nautrup Bakke (Nautrupvej)
Til en evt. støtteerklæring kan de emner herunder måske bruges af jer.
Der har været gentagne besøg af ministre og politikker uden der er skete mere. Alle gav os ret i at det er livsfarlig for de bløde trafikanter.
Der blevet lovet, at der kom en cykelsti, da der var ekspropriation af arealer i midten af halvfjerdserne.
Der er lige nu fra 10 cm plads til de bløde trafikkanter. Det vil sige at et cykelstyr altid være ude på vejen ved lastbilerne.
Der må lovligt køres op til 90 km i timen sammen med cykler med evt. en cykelanhænger og knallerter. Samt handicap knallert på 3 eller 4 hjul, umuligt i dag.
Skolebussen skal hente og bringe børn på strækningen. Hvornår banker der en bil op bag i skolebussen med 90 km.t.
Venstresving på strækningen for dem der bor der. Hvornår banker der igen en bil op i en der skal svinge til venstre.
Alt for mange cykelturister fravælger strækningen. Det er skidt for både Salling og Mors.
Jeres støtteerklæring bliver sendt til Transportordførerne og transportministeren, samt Salling Avis.
Støtteerklæringen sendes på mail.: john@johnep.dkJeg er også klar til evt. spørgsmål john@johnep.dk eller 20670977
Støtteerklæringerne skal helst være i Det Danske Folketing en af de første arbejdsdage i det nye år.
Da skal de projekter udvælges der vil få midler til cykelstier langs statsvejene.
—–
Klik evt. på linket herunder og se det der var i Salling Avisen om Rute 26
https://issuu.com/sallingavis/docs/salling_avis_51-2020 Se forsiden og side 6 og 7
Opråb fra Salling:
Nu vil vi have en cykelsti mellem Harre og Nautrup Bakke.
Så er det nu, at vi skal op på tæerne, så vi kan komme op på cyklen mellem Harre og Nautrup Bakke igen.
(Kaldet dødsruten med vanvidsbilister, hvor biler må køre 90 km. t. sammen med cykler, knallerter, skolebussen med stop og start og langsomtkørende landbrugsmaskiner med mere.)
Kan du huske, hvor lang tid der er kæmpet for den cykelsti, som blev lovet, da vejen blev bygget?
Broerne over og under Rute 26 blev påbegyndt bygget i 1968. Sallingsundbroen blev indviet den 30. maj 1978.
Allerede under ekspropriation af jorden til Rute 26, blev der lovet en cykelsti på strækningen. Hvor lang tid er der fra 1968 og til dato? – ja prøv at regne på det, men tallet kan meget vel få dig til at føle, at denne sag er lige vel meget til grin. Hvorfor blev det aldrig, som borgerne blev lovet? Det er åbenbart for nemt at løbe fra en aftale, med det resultat at andre skal sætte liv og lemmer på spil.
De seneste trafiktal på Rute 26 oplyst af vejdirektoratet er 10.803 køretøjet per døgn. Der findes endnu ikke nogle tilgængelige tal for, hvor stor en del af dem, der er vanvidsbilister, men den slags bilister er også på vejen, og de er med til at gøre ruten mere farlig.
Myndigheder bør stoppe vanvidsbilisterne nu. Har politiet ikke udstyret til det, bør det vel skaffes, f.eks. biler med det rigtige fotoudstyr. Hvad med at få flyttet nogle af de ekstra lange kabler til AK fotovogne fra Sjælland til (Hovedlandet) Jylland, sådan at kablerne er ligeligt fordelt.
Vi ved godt, at vejdirektoratet siger, at der sker få dødsulykker på strækningen, hvor cykler og knallerter er indblandet, men grunden til det er jo, at alle bare lidt fornuftige mennesker kan se, at det er med livet som indsats at begive sig ud på strækningen på cykel eller knallert.
De forskellige myndigheder foreslår samtidig, at vi skal cykle mere. Tag cyklen til og fra arbejde, tiltræk cykelturister, lær skolebørn at cykle, lyder det.
Hvorfor cykler I ikke bare en anden vej, spørger andre. Vi er nogle i området, der ved, at der kan cykles en omvej på knap otte kilometer, men det kan godt blive en lang tur, hvis der 10 kilometers cykeltur, før du når omvejen, og 9 kilometer efter omvejen. Det blev vel cirka 25 kilometer total på cykel – og så hjem igen. I Salling er eksemplet ikke urealistisk for de lokale cyklister.
Jeg mener, at vi nu er nået dertil, at projekt cykelsti mellem Harre og Nautrup Bakke bør gennemføres omgående.
Det kan kun gå for langsomt!
16,december 2020
“Et godt samfund husker sin fortid, forstår sin nutid og diskuterer sin fremtid! “
Med venlig hilsen John E. Pedersen
Mail.: john@johnep.dk Direkte tlf. 20 670977
Cykelsti mellem Harre og Nautrup Bakke. d. 9.december 2020